Michael Kiske: "Концертите от предстоящото турне на HELLOWEEN ще са по почти три часа"

11 сеп 2017, 07:37 ч. 5657 / 3 28
пред./следв.

   Ако изброим трите най-желани реюниъна в метъла за последните едно-две десетилетия, които още не са се случили, със сигурност сред тях би било събиране на германските ветерани HELLOWEEN с емблематичния вокалист Michael Kiske. Е, не след дълго и то ще бъде факт!

   В края на миналата година HELLOWEEN обявиха, че през 2017-а и 2018-а ще тръгнат на ново световно турне. Дотук нищо особено, като се има предвид, че "Тиквите" не са спирали да концертират нито за миг през цялата си кариера. Този път обаче с тях на сцената ще се качат бившите членове Michael Kiske и Kai Hansen (!!!) - нещо, което не се е случвало от почти 30 години. И ако Hansen, заедно с групата си GAMMA RAY, все пак е бил на турне с бившите си колеги, изпълнявайки заедно с тях няколко песни във всяка от вечерите, то присъединяването на Kiske към HELLOWEEN беше една абсолютно неочаквана новина. За радост на българските фенове турнето "Pumpkins United" ще мине и през България - на 14 декември 2017 г. в столичната зала "Арена армеец" (поръчай билет онлайн). Това именно бе и поводът отново да се свържем с Michael Kiske. Как се е стигнало до този наистина неочакван реюниън, започнали ли са вече репетициите за турнето, как протича подборът на песните, които ще бъдат изпълнявани на предстоящите концерти, какво е мнението му за онези композиции на HELLOWEEN, които са изпети от Andi Deris, и какви са взаимоотношенията му с него? Всичко това, както и още интересни неща ще научите от интервюто ни с Michael Kiske.

 

 

WeRock.bg: Здравей, Michael! Как си?
Michael Kiske: Здравей! Горе-долу добре, благодаря. Всъщност, днес имах доста натоварен ден и в момента съм адски изморен. А и времето навън е отвратително.

О, съжалявам да го чуя. Ще се постарая да не те "мъча" много.
Не, няма проблеми. Ще отговоря на всичките ти въпроси.

Съвсем логично е първият от тях да бъде: как се стигна до събирането на HELLOWEEN с Michael Kiske и Kai Hansen и каква е причината ти лично да се съгласиш да си част от този реюниън?
Първо трябва да ти кажа, че ни отне доста време, за да е възможно да се случи подобно нещо. Kai говореше за това от няколко години насам, а от самите HELLOWEEN също идваха сигнали, че едно подобно събиране може и да се стане възможно. Що се отнася до самия мен, то нещата постепенно пораснаха, ако мога така да се изразя. Разказвал съм и друг път тази история - срещнах се с Michael Weikath през 2013-а зад сцената на един фестивал, в който участвах заедно с AVANTASIA. Поговорихме си и на мен веднага ми стана ясно, че всичко се е променило с времето. Имам предвид както вътре в мен, така и вътре в него. Вече не таяхме в себе си онези чувства, които имахме един към друг години наред. Е, отне ни още година-две, за да започнат да се случват нещата. Беше след един концерт на UNISONIC. Kai ми говореше за тази идея, за възможността да се съберем двамата с HELLOWEEN. Тогава аз директно му казах, че нямам никакъв проблем с това и съм отворен за едно подобно нещо. Останалата работа беше свършена от мениджърите. Пак ще повторя, всичко това се случи постепенно в последните, да речем, 3-4 години.

Част от феновете смятат, че Roland Grapow, който беше китарист на HELLOWEEN в продължение на около 12 години, също трябваше да е част от това събиране. Каква е причината той да не е поканен?
Планът никога не е бил да съберем всички, които някога са били част от групата, на една сцена. Това е причината. Идеята от самото ѝ начало беше аз и Kai да се съберем с HELLOWEEN, за да отпразнуваме юбилея на "Keeper of the Seven Keys" - I & II. Това искахме да направим, не нещо друго. А Roland се присъедини към групата след излизането на въпросните два албума. Освен това, ако трябва да бъда честен, си мисля, че HELLOWEEN по принцип не желаят да правят музика заедно с Roland. Може би трябва да зададеш този въпрос на тях. Още веднъж ще спомена обаче, че идеята той да е част от това събиране никога не е съществувала. Аз и Kai като част от групата, за да представим ерата на "Keeper of the Seven Keys" - това е, за което се уговорихме още от самото начало.

Започнаха ли вече репетициите за предстоящото ви турне? И ако да - как протичат те? Може ли да ни разкажеш някоя интересна случка от тях?
О, да, репетициите започнаха. Няма някаква по-интересна история покрай тях. За момента аз съм участвал в репетициите общо три дена. Останалите от групата започнаха да репетират още през февруари. С известни паузи, разбира се, но като цяло са положили доста труд и резултатите вече се виждат. Аз се присъединих към тях преди три седмици. Ще бъда отново заедно с групата в средата на септември и планът е да репетираме до края на месеца. Нещата се случват в едно не много голямо помещение, което не позволява да се свири много шумно. Общо взето изпробваме различни песни и варианти и, ако трябва да бъда честен, през цялото време се забавляваме доста. Нещата се получават наистина добре.

Предполагам, че едно от трудните неща, които трябва да направите, е да изберете кои песни ще изпълнявате на концертите. Как протича подбора на композициите, които ще попаднат в сетлиста? Каква част от него ще бъде изпълнена от теб и каква от Andi Deris?
Общо взето ще пеем по равно. Петдесет на петдесет. Да, абсолютно си прав, че процесът по избиране на песните е доста трудно нещо. Причината, разбира се, е че HELLOWEEN имат ужасно много албуми и песни. Все пак групата е с над 30-годишна история. Трудно е, наистина. Затова и правим промени. Избрали сме дадена песен, но в последствие тя отпада. Това е неизбежно. Като цяло се стремим да подберем композиции, които да представят албумите "Keeper of the Seven Keys" - I & II. Това са песни, които няма как да отсъстват от сетлиста, при положение, че аз и Kai сме част от тези концерти.

 

 

Планирате ли да има песни, които ще изпълнявате двамата с Andi Deris заедно?
О, да, със сигурност. Всъщност, ще пеем доста песни заедно. Ще чуете много дуети по време на концерта. В интерес на истината, това прави нещата и за двама ни доста по-лесни.

А ще чуят ли вашите фенове композиции от периода преди ти да се присъединиш към HELLOWEEN?
Разбира се. Kai Hansen също ще се изяви като вокалист.

Спомена вече, че голяма част от концерта ще е базиран на "Keeper of the Seven Keys" - I & II. Може ли да ни дадеш малко повече подробности? Какво точно ще чуят феновете от тези два албума?
Няма да ти издам никакви имена на песни, ако това е подтекстът на въпроса ти, ха-ха-ха! Ще кажа само, че във времето, в което аз ще пея, ще наблегнем основно на материал от тези два албума. Останалото ще го научите след първия концерт от турнето, ха-ха-ха!

С каква продължителност планирате да бъдат концертите?
За момента не мога да кажа с точност, защото продължаваме да подбираме песните, които ще изпълним. Но като цяло, концертите ще са почти тричасови. Около два часа и 45 минути.

По време на предишното ми интервю с теб те попитах дали си слушал третата част на албума "Keeper of the Seven Keys", в която вокалист е Andi Deris. Тогава ти ми отговори, че не си слушал нищо на HELLOWEEN от периода им след твоето напускане. Предполагам, че това вече се е променило покрай подготовката ти за турнето. Какво е мнението ти за песните на HELLOWEEN, в които пее Deris?
Да, прав си, нещата в това отношение се промениха. Някои от песните, които чух, са наистина много добри. Особено онези от тях, които ще изпълним на концертите. Харесвам "Perfect Gentleman". "Why" е доста добра композиция. Нека да не изброявам, но наистина има чудесни песни, които Deris е направил с HELLOWEEN. Е, трябва да призная, че все още не съм слушал третата част на "Keeper of the Seven Keys". Засега се концентрирам върху материала, който групата планира да изпълни на живо пред публиката на предстоящите концерти.

А какви са взаимоотношенията между теб и Deris? Разбирате ли се двамата добре, докато работите заедно?
Andi и аз ли? О, да! Разбираме се прекрасно. Няма никакви проблеми между нас. И това стана ясно още на първата ни среща. От самото начало започнахме да работим много добре заедно. Което е повече от чудесно.

Въпрос, който безспорно вълнува много от феновете ви - планира ли групата да направи някакви студийни записи в този формат? Отделни песни или пък дори цял албум?
Да, към момента правим една песен заедно. Дори следващата седмица аз трябва да запиша част от вокалите за нея. За да отговоря по-точно на въпроса ти, трябва да кажа, че ние не бързаме с тези неща. Искаме да видим как ще тръгне всичко това и дали ще се получи добре. Особено що се касае до взаимоотношенията помежду ни. Нека да видим как ще премине турнето. Важни решения ще се взимат след това, а не на по-ранен етап. Никой не знае още какво ще се случи. Не желаем да прибързваме и да решаваме тези неща сега.

А ще издадете ли концертен аудио- и видеозапис от това турне?
Сигурен съм, че такова нещо ще има, да. По принцип, продукцията, с която тръгваме на турнето е доста голяма. Доколкото разбирам, билетите за концертите се продават бързо. Някои от шоутата са разпродадени отдавна, а други се местят в по-големи зали. Това е и много мотивиращо за всички нас като музиканти и ще ни помогне да дадем най-доброто от себе си на сцената.

Към момента сте обявили 34 концерта за 2017-а и 2018 година в Южна Америка, Европа и Япония. Ти донякъде отговори на този въпрос, но все пак - какво ще се случи след това? Ще продължи ли HELLOWEEN изявите си в този формат или ти отново ще се захванеш със соловата си кариера?
Не толкова със соловата си кариера, колкото с UNISONIC. Освен концертите, за които спомена, с HELLOWEEN ще свирим и на някои от фестивалите следващото лято. След като това приключи, аз съм сто процента сигурен, че ще запиша нов албум с UNISONIC. Дължим го на феновете, които приеха толкова добре тази група. Всъщност, този албум трябваше да е факт още преди две години, но нещата така се стекоха, че това не стана. Що се отнася до HELLOWEEN, то за момента всичко се получава повече от добре и ние сме много доволни от това. И съм сигурен, че когато турнето свърши, някога в бъдещето отново ще направим нещо заедно. Но към настоящият момент плановете са за едно турне.

Имаш три авторски композиции в албумите "Keepers of the Seven Keys" - I & II - "A Little Time", "You Always Walk Alone" и "We Got the Right". Разкажи ни нещо повече за тези песни - как дойде идеята за тях?
Това беше доста отдавна, ха-ха-ха! Написах тези песни преди да се присъединя към HELLOWEEN. Още бях с предишната си група, която се казваше ILL PROPHECY. Текстовете, които написах, бяха много, как да се изразя… идеалистични. Подобни бяха и текстовете на Kai и Michael Weikath. Това е и една от главните причини песните ни да си паснат една с друга и двете части на "Keeper of the Seven Keys" да се получат толкова добре.

Можеш ли да ми кажеш няколко думи за Ingo Schwichtenberg (барабанист на HELLOWEEN от създаването на групата до 1993 г., който се самоубива през 1995 г., бел. авт.)? Що за човек и музикант бе той в твоите очи?
Ingo беше много мил човек. Много лесно приемаше всичко около себе си и не беше конфликтна личност. В същото време свиреше зверски на барабани! Най-шумният и агресивен барабанист, с когото съм работил през целия си живот. Доста често му се случваше да си счупи палките. На концерт сменяше по няколко комплекта. Влагаше страхотно много енергия докато свиреше. Всъщност, не знам дали това е точният начин да свириш на барабани, ха-ха-ха! Но той си беше просто такъв. Имаше наистина много енергия в него. Иначе беше обикновен човек с добро сърце.

Благодаря ти за това интервю и за отделеното време, Michael! Накрая, би ли казал няколко думи на българските фенове на HELLOWEEN, които най-накрая ще те видят на една сцена с групата, на 14-и декември, в зала "Арена Армеец"?
Бих им казал, че съм сигурен, че ще си изкараме страхотно заедно. Винаги съм смятал, че когато отидеш в тази част на Европа, като примерно в Сърбия, България или Русия, хората по тези места имат много страст в себе си. Особено когато става въпрос за музика. Всеки път, когато съм правил концерти в тази част на Европа, нещата са се получавали много добре. Сигурен съм, че и този път ще е така. И наистина очаквам с нетърпение да дойдем при вас. Цялото това нещо, събирането на HELLOWEEN с мен и Kai, е много специално. Особено за мен. Така го чувствам.


Текст: Ози

 



Коментари   (28)

Име или псевдоним:


Коментар (на кирилица):


Хамбургска тиква 15.09.2017 22:52:01 отговори + 2 0
Ако се вярва на сет листа за Анди по време на репетициите, ще слушаме Starlight, Gorgar, Push, Don't Spit on my mind, Victim, In the middle, Save Us, Kings will be kings, Kids of century. И разбира се, още десетина неизбежни класики.
Киске на пее Елвис ще е прекалено, но това стига,
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

............ 13.09.2017 19:01:19 отговори + 2 4
Почвам да си мисля, че могат да чуя най-накрая "Perfect gentleman"на живо.
P.S. Дреме ми за Кийпърите (най-вече за първия). Кай и Киске ще са гости и нищо повече
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Nickot 12.09.2017 23:25:33 отговори + 4 0
1993 а не 2003 и после Киске 17 години не беше пял на живо.Създаването на Юнисоник беше важно за него ,както и за феновете му Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Nickot 12.09.2017 23:09:27 отговори + 3 1
Южна Америка сигурно е разпродадена,нищо лошо това е и бизнес.Последния концерт на Киске с Хелоуийн е на 04.12.2003 г в Йокохама Япония,Инго вече е болен и го няма ,другите не искат Киске и така. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Радул 11.09.2017 14:48:51 отговори + 1 16
Това не е истински реюниън! Къде е Ули Куш? Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.


никой 11.09.2017 15:46:09 + 6 6
Това не е истинско мрънкане! Истинското е "Къде е Инго". Къде е Инго?
Къде беше Бонзо на реюниъна на Цепелин?????
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

keeperofthesevenkeys 11.09.2017 13:11:34 отговори + 8 2
За мен лично няма значение дали грапъвия ще присъства на турнето, а че тримата вокали ще са на една сцена едновременно! Това е епично! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Toto 2 11.09.2017 12:27:35 отговори + 13 2
Чакаме концерта и ще се разцепим! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Dreamer 11.09.2017 11:47:40 отговори + 14 2
Още едно интересно, искрено интервю, което ми дава хубав стар на семицата. И се радвам да го прочета! Очаквам датата на концерта отдавна, надявам се на добра организация и най-вече звук в Армеец. Дано!
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Dreamer 11.09.2017 14:16:54 + 7 1
* хубав старт на седмицата :-))))))
извинявам се за пропуските.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

hellraze 11.09.2017 10:59:03 отговори + 5 14
Ми като искат да отбележат 30 годишнината на Кийпърите, то защо и Анди участва? Трабваше да свирят целите Кийпъри + песни от албумите с Кай и Киске като вокалисти. А сега ще е манджа с грозде. С Анди си е просто друг период на групата. Доста по-различен. Издават мн. добри албуми, но им липсва гения на Кай и гласа на Киске. Та истината е, че първо работиш за името си, а после то работи за теб тук важи с пълна сила. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

никой 11.09.2017 11:40:15 + 9 2
Защото Анди е настоящият постоянен вокал. И така са искали и са се разбрали по между си. В кой Закон пише, че не може да отбелязваш годишнина на албум с 2-ма вокала? Или и с 5, ако решиш. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Хамбургска тиква 11.09.2017 12:39:40 + 5 2
Ами то угодия няма. Един иска Грапавия, друг Хансен. И не съм съгласен, че им лиспва геният на Кай. Най-малко защото Маркус дава фантастична продукция в последните години и на стари години разбрахме, че може да прави супер парчета. Вайки си е Вайки. Безспорно е, че Кай е гений, но аз предпочитам да е заедно с Хелоуин и там да да твори. Да се разберат и да намерят начин да правят нещо заедно. Албуми с по 2-3 песни с Каи и Киске няма да са никак зле. А и парите правят чудеса. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

hellraze 11.09.2017 17:49:37 + 1 10
С Анди просто нямат велик хит от ранга на I Want Out, Ride the Sky, Future World. Жалко,че ммениджърите са решили кое как да е. Пак парите надделяват над музиката. Нормално, нищо ново. А на Киске явно му е все тая, щом е оставил всичко на мениджърите. Нали ще паднат пари, пък че уж турнето е за Кийпърите, но па и песни от Анди ерата ще има, няма значение - парите са си пари. Пак казвам, с Анди са направили и ще ноправят хиляди концерти. Това турне трябваше да е наистина посветено на Кийпърини... Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

никой 11.09.2017 18:38:52 + 8 1
На този пък мениджмънта му е виновен. И парите. А да ти е хрумвало, че ако кажат на Анди, че няма да участва той може да реши да напусне? И след турнето какво - да търсят пак нов вокал? Дай да направят холограма на Инго и да пресъздадат 1:1 състава от Кипърите, за да са доволни българските мрънкачи. Ама това значи и Саша и Дани да не участват. И ако те си тръгнат? Остават след турнето само Вайкат и Гроскопф Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

hellraze 11.09.2017 21:16:46 + 1 9
"Никой" по-долу съм писал за Анди. Не ми пука и да напусне. И да, мениджърите са виновни, но и Вейки, и Киске, и Кай. Всеки от тримата прави компромиси дали за пари или защото му е все тая. И май всъщност не схващаш какво съм казал. Уж тура е за Кийпърите, но ма всъщност е за повече пари, защото явно мениджърите искат да вземат парите и на феновете на Анди, нищо че той няма нищо общо с Кийпърите. Аз това го разбирам, просто си казвам мнението.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

никой 12.09.2017 09:57:54 + 6 1
Мисля, че започвам да те разбирам...
"Уж тура е за Кийпърите, но ма всъщност е за повече пари"
Разбирам че: "Тура" трябва да бъде безплатен и от групата да не участват никои членове, които не са били там по времето на Кийпърите.
"Не ми пука и да напусне"
Разбирам че: Групите трябва да се ръководят не от собствения си интерес, а от твоя, когато опрат до кадрови промени.
И накрая разбирам най-важното: Шоу бизнеса и популярната музика се правели за пари. И музикантите, които от това живеят се интересували от парите. Изобщо музикантите, които в последните 20 години все повече и повече "фенове" крадат, сваляйки нелегално музиката им не трябва да се опитват да изкарват колкото могат повече от концертите си. Не ги е срам!

Толкова много неща вече разбирам благодарение на теб. Още малко и ще стана разбирач

П.П. Анди има много общо с Кийпърите. Анди е постоянен вокал вече над 20 години на групата, която е създала Кийпърите. Това е много общо. След хората, които са направили албумите той има най-много общо с тях.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Хамбургска тиква 11.09.2017 09:33:36 отговори + 12 1
Още тая надежда да чуя Мишо да пее Longing или I Believe, но може да ги сменят с Victim of Fate и Save Us. Каквото и да е, ще е грандиозно, 30 години чакане си струват.

Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.


..... 11.09.2017 08:01:30 отговори + 3 26
Това не е истински реюниън. Къде е Грапов? Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Пенчо бре чети! 11.09.2017 08:11:43 + 19 1
Това е реюниън от ерата на Кийпърите. КЪДЕ е Грапов, когато са записвани Кийпърите? Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Пенчо, не лъжи! 11.09.2017 09:07:54 + 2 6
Никога не е обявявано по този начин и песните които свирят ще са от цялото творчество!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Разбирач 11.09.2017 09:15:55 + 22 2
Ама, вие двамата май сте от онези, дето едно си знаят - едно си баят. Човекът достатъчно ясно обяснява защо този излишник не участва в реюниъна и подчертава, че самата група няма никакво желание да работи с него, а вие продължавате Грапов, та Грапов. Няма Грапов, бе! Има Кай и Киске! Ако щете!!!
За вас, плачльовци, не знам, но аз лично ще се разцепя на този концерт
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Пенчо бре чети! 11.09.2017 09:53:15 + 11 2
Българските коментатори знаят по-добре от Киске!

"Планът никога не е бил да съберем всички, които някога са били част от групата, на една сцена. Това е причината. Идеята от самото ? начало беше аз и Kai да се съберем с HELLOWEEN, за да отпразнуваме юбилея на "Keeper of the Seven Keys" - I & II. Това искахме да направим, не нещо друго. А Roland се присъедини към групата след излизането на въпросните два албума."

Щели да свирят песни от цялото творчество. В цялото творчество колко вокала имат а??? Кай, Киске и Анди. И ТРИМАТА ще участват ли на това турне а??? Ама казваш да не пеят песни от цялото творчество
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Пенчо, не лъжи! 11.09.2017 10:36:03 + 3 15
Видяха, че хората си искат Грапов и започнаха тъпите оправдания.

Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

hellraze 11.09.2017 18:01:18 + 4 4
A къде е бил Анди по времето на Кийпърите? Явно Анди има железен договор, а и Вейки си го харесва за вокалист. Страх го е да не го изпусне че Анди е и доста добър композитор. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

никой 11.09.2017 18:39:56 + 6 2
Ама моля ти се не се ограничавай само до Анди! Питай и за Саша и за Дани! И тях да ги махнат! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

▲ Горе

WeRock.bg не носи отговорност за мненията към новините на този сайт.

Забранено е: писането на български език с букви от латинската азбука; писането на коментари, съдържащи груби обидни изрази, независимо срещу кого са насочени; писането на коментари от един и същи потребител, но с различни имена с цел манипулация; писането на конфликтни, провокативни, нецензурни и др. подобни коментари; писането на коментари, представляващи явна или скрита реклама.

WeRock.bg си запазва правото да заличава и всякакви други коментари, които прецени като некоректни или ненужни.

ВАЖНО: Коментарите НЕ са начин за контакт с WeRock.bg. Ако имате въпроси към нас, пишете на имейл адресите, посочени в "Контакти".