Мрак, хумор и съвършенство - OPETH завладяха София
В петък, 10 октомври, дойде време за петото гостуване на OPETH в България. Събитието, организирано от "Blue Hills Events", се състоя в софийската зала "Asics Arena".
Точно в 20:00 ч. излязоха шестимата музиканти от шведската групата PAATOS, предвождани от Petronella Nettermalm. Стилът им трудно може да се посочи като нещо определено, най-близката дефиниция би била пост-рок. Групата има 25-годишна история, но е нишова и слабо популярна в България. Може би най-известната им песен е "Beyond the Forest" от последния им албум "Ligament" (2025). Защо мисля така? Защото в нея има гост музикант, познат за всички присъстващи в залата. Един красив, висок, слаб, с шапка федора, засукан мустак, ръбато чувство за хумор... Разбира се, че говоря за самия Mikael Akerfeldt. А самата песен беше изпълнена в аранжимент, който да не изисква толкова ранното показване на хер Akerfeldt на сцената. Изпълнението на PAATOS приключи около 20:40 ч.
Отново точно в 21:15 ч. чухме зловещия запис на APHRODITE'S CHILD "Seven Bowls", с който явно OPETH обичат да известяват за пристигането си на сцената. Веднага след това "вратата изскърца" и започнахме да "четем" §1 (Параграф 1) от "Завещанието". Последния албум на групата "The Last Will and Testament" е структуриран като 7 отделни секции или параграфи, без отделни заглавия. А текстовете се предполага, че трябва да се четат както се чете текста на едно завещание. Радвам се, че Mikael Akerfeldt все още пише песни, а не завещания.
Затова и той бръкна дълбоко в 35-годишния каталог и от там извади тъмната, мрачна, разкъсваща и трошачка на вратове "Master's Apprentices" от "Deliverance"... и още по-дълбоко към бруталната и трагична "The Leper Affinity" от "Blackwater Park".
След като прочетохме отварящия параграф, трябваше да обърнем внимание на затварящия §7 от "Завещанието". Преди това Mikael си позволи малко да поговори с публиката по неговия си неподражаем начин. Пусна няколко майтапа, оплака се че го боли гърлото, че са изморени, недоспали … абе, с една дума "живот".
Любим кавър на OPETH е "You Suffer" на NAPALM DEATH. Не го правят винаги, защото е много "дълъг" (цяла една секунда), а в петък го чухме цели три пъти! Ако някой беше отпил бира малко по-дълго дори нямаше и да разбере.
OPETH подбират сетлиста си много внимателно и за всяко турне включат разнообразни песни, като много малко от тях се повтарят. Това се отнася не само за песни от последния им албум, а и за доста по-стари. Такива например бяха "The Devil's Orchard", "To Rid the Disease" и "The Night and the Silent Water" от "Morningrise" (1996). Учудващо, но за първи пъти чухме и "Ghost of Perdition" от "Ghost Reveries" (2005), която, ако изобщо може да се нарече, че прогресив дет група има комерсиален хит, то това е тя.
За финал нямаше изненади. "Deliverance" отбеляза края на петото гостуване на О-пет у нас.
Сетлист на OPETH, 10.10.2005 г., София, "Asics Arena"
01. §1
02. Master's Apprentices
03. The Leper Affinity
04. §7
05. You Suffer (Napalm Death cover)
06. The Devil's Orchard
07. To Rid the Disease
08. The Night and the Silent Water
09. §3
10. Heir Apparent
11. Ghost of Perdition
12. Deliverance
Текст: Маруш "Луци" Денчев
Снимки: Мирела Кънева / "Desolate Media"
В галериите ни може да разгледате десетки снимки от концерта на OPETH и PAATOS в София.
WeRock.bg не носи отговорност за мненията към новините на този сайт.
Забранено е: писането на български език с букви от латинската азбука; писането на коментари, съдържащи груби обидни изрази, независимо срещу кого са насочени; писането на коментари от един и същи потребител, но с различни имена с цел манипулация; писането на конфликтни, провокативни, нецензурни и др. подобни коментари; писането на коментари, представляващи явна или скрита реклама.
WeRock.bg си запазва правото да заличава и всякакви други коментари, които прецени като некоректни или ненужни.
ВАЖНО: Коментарите НЕ са начин за контакт с WeRock.bg. Ако имате въпроси към нас, пишете на имейл адресите, посочени в "Контакти".