Прочетете интервю с HAIL OF BULLETS на WeRock.bg

4 дек 2013, 17:19 ч. 317 / 2 1
пред./следв.
Холандските детметъли HAIL OF BULLETS се събират през 2006 г. след "брутален запой" между стари кримки от местната сцена, начело с вокалиста Martin van Drunen (екс-PESTILENCE, екс-BOLT THROWER, ASPHYX), китаристите Stephan Gebedi (THANATOS, екс-LEGION) и Paul Baayens (THANATOS, ASPHYX), басистът Theo van Eekelen (екс-HOUWITSER, екс-THANATOS, GRAND SUPREME BLOOD COURT) и барабанистът Ed Warby (ARJEN LUCASSEN, AYREON, DEMIURG). В непроменен оттогава състав, групата издава три албума, като последният "III - The Rommel Chronicles", излезе на 28 октомври от "Metal Blade Records".
   Ще познаете HAIL OF BULLETS по комбинацията от звук, който пренася първичния дет-метъл на MASSACRE, BOLT THROWER, CELTIC FROST и ASPHYX в съвремието без много окраски, и вдъхновените от Втората световна война текстове на Martin van Drunen. Като един Хемингуей на дет метъла, той възпява кървавата битка за Сталинград в "… of Frost and War" (2008), падението на Японската империя в "On Divine Winds" (2010) и, наскоро, биографията на немския фелдмаршал Ервин Ромел.
   Ed Warby, който говори с нашия автор Nespithe от името на групата, е не по-малък фактор в живота й, защото пише и продуцира голяма част от музиката. Освен това е интригуваща личност. Как така може да налагаш барабаните едновременно за Arjen Lucassen и AYREON, и за HAIL OF BULLETS и DEMIURG - групи, които са като ден и нощ? Отговорите на този и други въпроси четете надолу.

   Здравей, Ed! Поздрави от България и поздравления за чудовищния ви нов албум! Кога започна работата над "III - The Rommel Chronicles"?
   Започнах да пиша музика през юни 2012г. Щеше ми се да започна по-рано, но бях толкова изтощен след приключването на "Lacrima Mortis" на THE 11TH HOUR, че не ми остана никакво вдъхновение. За щастие, един хубав ден седнах и написах това, което после се превърна във "Farewell to Africa". Получи се такова приятно парченце бруталност, че творческата ми блокада се пречупи и песните заприиждаха.

   Колко бяхте напреднали с албума, когато Martin измисли сюжета за Ервин Ромел?
   Всъщност той го измисли още преди да започнем, но привърши текстовете тъкмо преди да запишем вокалите. Когато записваш концептуален албум, трябва да определиш колко песни ти трябват, какъв вид песни, в каква последователност. Това си е голям пъзел. Martin раздели сюжета на десет части и ми даде малко основна информация за темите, които засяга, и така конструирахме албума.

   Имаше ли нещо необичайно по време на творческия процес и записите? Нещо, което да изпъква в паметта ти?
   Беше си същото. Обикновено пиша около 70% от материала с допълнителни включвания от Stephan и Paul, и правя подробно демо на всяка песен, включително с подробности от смесването и такива дреболии. Така че самите записи са просто регистрационен процес Имахме някои готини моменти на съвместно свирене, от които се сдобихме с "DG-7" и "Death Of A Field Marshall" , така че това определено изпъква.

   Защо избра да процудираш HOB и как се отразява това върху звученето и работата на групата?
   Отговорът е прост: защото съм непоправим диктатор. Спомням си как влязохме в студио да запишем "…of Frost and War", и тамошният инженер смяташе, че е много добра идея да запишем всеки един акорд поотделно за по-чист звук. Щях да получа сърдечен удар, като чух записите. Няма нужда да казваме, че веднага побързахме да свършим работата както трябва, с всички плъзгания на пръстите по струните и други шумове, точно както трябва да звучи метъла. Останалите на шега ми казват "Eddie Hitler", защото съм много взискателен в студиото, но знаят и, че съм най-взискателен към самия себе си, така че търпят, хаха. Мисля, че намерихме много ефикасен начин за работа и напълно елиминирахме стреса от студийните записи, които вървят с мисълта, че всяка една минута ти струва пари.

   Кои са твоите любими песни от "III - The Rommel Chronicles", и защо?
   В момента най-много харесвам "The Desert Fox" и "DG-7", две от по-задълбочените песни. Но и много се кефя на "To The Last Breath Of Man And Beast", защото това е най-близкото до хитова песен, което някога ще направим. Доволен съм от всички песни, все пак не бихме оставили нещо, което не ни харесва, да влезе в албума.

   Барабаните в албума звучат умопомрачително добре! Каква е рецептата ти за убийствен звук?
   Да ги налагам здраво! Сериозно, това е най-важното нещо. Нови кожи, добре настроен кит и як пердах по него. Единствените ми случаи на счупени чинели са в студио, защото тогава удрям много по-силно. А Dan Swano (който също работи с групата) би добавил, че тайната на добрия звук на соло-барабанчето е правилният компресор. Също така записахме чинелите на отделни писти, което ни дава повече контрол върху звука.

   Освен дет-метъл, ти свириш и много прогресив и пауър-метъл. Как ти се удава да се занимаваш с толкова различни жанрове?
   Като подраствах през 80-те, за мен всичко беше само "метъл". Venom и Hellhammer бяха "тежък метъл", Trouble и Candlemass свиреха "бавен метъл", а Dream Theater бяха "сложен метъл". Elegy бяха по-технични от Gorefest, но подходът ми към барабаните не беше много по-различен. Също и с Ayreon. Моят идол на барабаните е Cozy Powell, а Arjen го обожава, така че можех да използвам неговите хватки в контекста на прогресива. Винаги се старая да свиря това, което най-много подхожда на песента, и когато гледаш на музиката по този начин, стилът не е от толкова голямо значение. Но при определени стилове не удрям барабаните толкова лошо...

   Колко ще продължи турнето за новия ви албум?
   Колкото и предишните две, което не е много. Всички си имаме работа, така че отпрашването с турбус за няколко седмици не ни е по възможностите. Вместо това се опитваме да свирим по възможно най-много фестивали, и с малко клубни дати. Това работи добре за нас, и въпреки, че понякога ми се иска да направим пълно турне с тази група, начинът ни на работа позволява свиренето на живо да е свежо и забавно.

   Предполагам, че се издържаш само от музика. Колко трябва да работиш, за да оцеляваш като музикант?
   Грешиш. От 10 години съм в отдела за работа с клиенти на компания за търговия по пощата. Невъзможно ми е да печеля достатъчно като музикант, затова гледам на приходите от музика като на приятен бонус от време на време. През 90-те печелех като музикант, но за съжаление се появи неприятен страничен ефект - постепенно започнах да гледам на музиката като на работа, и започнах да мразя концертите, както офис-служителят мрази бюрото си. Така че днес съм щастлив, когато сме на пътя, и гледаме на турнето като на екскурзия.

   Последен въпрос - Martin ще запише ли някога с Ayreon?
   Хаха, силно се съмнявам! Знам, че Arjen е записвал екстремни вокали преди, но само малко, а и тези вокалисти са можели да пеят чисто - нещо, което Martin не може да прави и с опрян пистолет в челото. Не виждам как да стане.

   Благодаря ти за отделеното време. Да се лее метъл!
   Няма защо. Опасявам се, че метъл ще се лее, докато ме сложат в земята!
hail of bullets - the rommel chronicles


live&loud
Коментари   (1)

Име или псевдоним:


Коментар (на кирилица):


Кой пак са го били по кам 5.12.2013 20:09:55 отговори + 0 0
Баценщайн, да намесиш човек, който е безкрайно оригинален и гениален, с група чукове, които пишат едни и същи рифове вече трети пореден албум е мега смешно. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

▲ Горе

WeRock.bg не носи отговорност за мненията към новините на този сайт.

Забранено е: писането на български език с букви от латинската азбука; писането на коментари, съдържащи груби обидни изрази, независимо срещу кого са насочени; писането на коментари от един и същи потребител, но с различни имена с цел манипулация; писането на конфликтни, провокативни, нецензурни и др. подобни коментари; писането на коментари, представляващи явна или скрита реклама.

WeRock.bg си запазва правото да заличава и всякакви други коментари, които прецени като некоректни или ненужни.

ВАЖНО: Коментарите НЕ са начин за контакт с WeRock.bg. Ако имате въпроси към нас, пишете на имейл адресите, посочени в "Контакти".