Интервю с Мартин Стоянов ("Loud Concerts")


Автор: Ози
Тази година традиционния летен рок/метъл фестивал в Каварна ще навърши своята шеста годишнина (макар и през годините на няколко пъти името му да беше променяно), но отново ще предложи на българските рок феновете изненади. Голяма част от групите, които ще посетят морската ни рок столица гостуват за пръв път у нас, а такова стълпотворение на дуум, готик и дет метъл групи до момента в България не е имало. Opeth, Katatonia, Moonspell, Paradise Lost и Tiamat са само част от имената, които тази година ще се изявят на сцената на "Kavarna Rock Fest". Освен този фестивал, организаторите от "Loud Concerts" стоят и зад концерта на Cinderella и Mr. Big, който ще се състои на 15 юни в столицата ни. Всички тези неща бяха достатъчен повод за да се срещнем с човека, който стои зад една от най-големите и сериозни промоутърски фирми у нас и да му зададем въпросите, които вълнуват рок и метъл феновете у нас.
  • Metal Katehizis: Нека да започнем първо с твоята равносметка за миналогодишния "Kavarna Rock Fest". Каква е тя?

    Мартин Стоянов: Равносметката е, че успяхме да променим коренно формата на фестивала, което аз не вярвах, че ще се получи успешно. Въпреки всичко, нещата станаха по най-добрия начин и резултатът бе нещо, неслучвало се до този момент в България. Усилията, които се положиха, за да се осъществи нещо по-нормално и по-европейско, що се касае до среден тип фестивал, дадоха своя резултат. И тук имам предвид всичко, не само самите групи - мийт енд грийтове, сайнинг сешъни, бънджита, татуировки , феновете си купуваха оригинални фланелки и дискове (което не е нормалната практика) и т.н.

    Имахме съвсем различна атмосфера в сравнение с предишните фестивали в Каварна. Преди се влизаше на стадиона, някакви групи от 80-те години те "отвяват" за около два часа (говорим за сериозни групи, на които обаче славата им не е толкова голяма, колкото е била през 80-те) и..... толкова. Този път нещата бяха доста по-различни. Като изключим Accept, останалите групи бяха по-нови. Дойдоха и банди като Annihilator примерно, които феновете много искаха да видят, а до този момент не бяха гостували у нас.

    Поради всичките тези причини според мен фестивалът миналата година се получи добре. Не сме доволни, разбира се, по отношение на посещаемостта. Но знаем много добре какви групи "заляха" София тогава, затова и бе напълно нормално фестивалът в Каварна да бъде с такъв капацитет публика. Никой и не е очаквал да има 10 000 човека всеки ден. Така че посещаемостта се очертава като единственият минус, що се касае до миналата година. Като организация, като усещане от страна на феновете, които бяха там, мога спокойно да пиша една шестица на "Kavarna Rock Fest - 2010".

  • Има няколко въпроса, които вълнуват особено много феновете напоследък. Тази година обявихте групите за фестивала "Kavarna Rock Fest" доста по-късно, отколкото правехте това в предните години. Каква е причината?

    Причината е много елементарна. Ние предварително имахме информация кои ще са групите, които ще дойдат в София. И искахме този път да подходим много внимателно към имената, които да изберем за Каварна. Целта беше да докараме още по-нови банди. Това беше идеята ни за тази година. Ако бяхме тръгнали да обявяваме нещо, което да конкурира Whitesnake, Judas Priest, Iron Maiden и Slipknot, просто щяхме да бъдем обречени. Нямаше да се получи нищо.

    Идеята беше да се намерят точно такива изпълнители, каквито вече обявихме, а това отнема доста време като организация. Точно тези типични групи, които до сега не са идвали - Opeth, Arch Enemy, Paradise Lost (да, те са свирили у нас, но и двата им концерта бяха с доста лош звук), Katatonia и т.н. Това отнема адски много време, за да може да се осъществи и да се напаснат всички графици.

    Има, разбира се, и още една причина - няма никакви спонсори. Много е трудно да тръгнеш да заявяваш някакви групи без да си знаеш финансовите възможности. Това е равносилно на самоубийство. Представи си, че заявим съответните групи, обявим ги още през месец февруари, не продадем никакви билети (защото хората в България си купуват билети в последния момент) - какво ще правим тогава? С какво ще плащаме? Да, феновете са напълно прави - те искат нещата да се обявяват по-рано, за да могат да си направят съответните планове. Аз също бих искал нещата да се случват по този начин, но това доста често е невъзможно. Без конкретни бюджети и без спонсори няма как да стане.

    Бих искал да съм напълно откровен - много е лесно, когато имаш парите. Ако някой дойде и ти даде половин милион евро или половин милион лева и ти каже: "Заявявай групите!", нещата ще се получат много лесно и бързо. Но ситуацията просто не е такава. Така че, това са причините за по-късното обявяване на групите - действахме много внимателно и се стараехме да не навлизаме в софийски води, ако мога така да се изразя.

  • У феновете бяха започнали да се прокрадват съмненията, че тази година фестивал в Каварна може и да няма. Стоял ли е подобен въпрос на дневен ред?

    Не. От страна на феновете може и да е имало някакви съмнения, но от наша - категорично не.

  • Да, аз това имам предвид - от твоя страна или от страна на кмета на града.

    Не. Никога не е стоял такъв въпрос на дневен ред. Да, този бизнес в момента е много труден и ужасен, но изобщо не сме обсъждали подобно нещо.

  • В последните няколко месеца имаше какви ли не слухове за това кои ще бъдат участниците във фестивала. Спрягаха се имена като Ozzy Osbourne, Motorhead, Amon Amarth и др. В крайна сметка групите се оказаха съвсем различни и неочаквани от никого. Въпреки че преди малко ти като че ли отчасти отговори на този въпрос, все пак - това решение взето в последния момент ли е или внимателно обмисляна стратегия?

    Мислено е, разбира се. Спрямо цените на групите, които споменаваш, и спрямо възможностите ни. Това е. Нещата са много прости. Да, искам да направя концерт на Ozzy Osbourne, но цената, която обявява неговия агент, е космическа, в сравнение със ситуацията в България. Да, тези имена са обсъждани, правили сме запитвания до агентите им относно цените и условията, при които биха свирили в Каварна, но нищо повече. Когато нещата излизат извън бюджетните ти рамки, подобни концерти няма как да се случат.

  • Втора година поред залагате на групи от средния ешелон за фестивала в Каварна. Така ли ще е оттук нататък или нещата могат във всеки един момент да се променят?

    Този въпрос е тясно свързан със ситуацията в Европа и в целия свят. А и у нас, разбира се. Само след един-два месеца ще видите, как нещата изобщо не са в този цветущ вид, в който бяха преди година или две. Навсякъде, всичко като продажби на билети е в пъти по-слабо. Така че, ако трябва най-условно да коментирам въпроса ти - ако се появи инвеститор, който дойде и каже: "Много ми харесва това, което правите в Каварна! Искаме да участваме заедно с вас в това начинание и да инвестираме в него пари, а пък вие ще докарате по-сериозни групи" - да, тогава с най-голямо удоволствие ще поканим и ще осигурим по-големи имена. Но ако говорим за настоящата ситуация, такава, каквато е, този фестивал, който сме обявили, е единствено възможният в момента. И в тази посока ще се върви. За да може рискът да се намали, а в същото време да има едни нормални групи и да се получи нещо, което да е добро като посещаемост. Не говорим за 20 000 човека на ден, разбира се. Борим се за 7-8 до 10 хиляди човека, което е и абсолютният максимум за този фестивал.

  • Защо тази година се насочихте главно към групи, които се изявяват предимно в дуум, готик и дет метъл стилистиката?

    До този момент такова нещо не е правено. Реално погледнато, толкова дуум и готик групи наведнъж до сега не са идвали. А към тях определено има интерес. Мога да ти покажа, ако искаш, колко мейла имам в пощата си от фенове, които искат да видят Opeth. Ние и тези неща гледаме, нека те не си мислят, че когато ни пишат, ние не четем писмата им и не им обръщаме внимание. Гледали сме и стилистично да се вържат нещата. Да, Paradise Lost и Sonata Arctica не си отиват много в първия ден, но когато освен Paradise Lost имаш Opeth, Katatonia, Tiamat, Moonspell, нещата започват да се оформят. Не сме тръгвали с идеята да стане типично готик фест. Това е странна колаборация от групи, но към тях има голям интерес. И то не само в България. Получих писма чак от САЩ, Канада и Южна Африка. Хората пишат, че такава комбинация на банди почти никъде не е правена. Това е и основната идея - да е нещо по-различно.

    Всяка година трябва да предлагаш нещо ново. Не може и не бива фестивалът да е стереотипен. Да, един път може и да загубиш много, но в друг случай може и много да спечелиш. Личното ми мнение е, че подборът на групите за "Kavarna Rock Fest" е добър, а като публика очаквам да дойдат - освен феновете на въпросните изпълнители - и хората, които по принцип пристигат всяка година в Каварна. Тези, които идват заради фестивалния дух. Заради духа на Каварна, с многото бири, кебапчета, къмпинг, палатки и море, ако евентуално успеят да стигнат до него, ха-ха-ха!

  • Колко време ще свирят групи като Moonspell и Katatonia, които са доста сериозни като имена, но няма да са хедлайнери на фестивала? И съответно колко време ще се изявяват хедлайнерите?

    Групи като Moonspell и Katatonia ще свирят по един час. Дори може да е малко повече - от тях зависи. Тази година сме отворили времево пространство и всичко зависи от самите групи. Всеки да може да се изяви горе-долу колкото иска. Ясно е, че групите, които ще свирят първи във всяка от вечерите, ще бъдат на сцената около 40-50 минути максимум. Но вторите групи спокойно могат да свирят до час и 15 минути. Paradise Lost - минимум час и половина. Същото се отнася и за Sonata Arctica. Opeth съвсем спокойно може и да го откарат до над два часа. Специално за хедлайнерите вечерта е отворена и нямаме вечерен час. Колкото желаят - толкова да свирят.

  • В България промоутърите обикновено канят групи, които са от по-старата рок генерация и вече са идвали не веднъж или два пъти у нас. Този път вие направихте точно обратното - повечето от участниците в "Kavarna Rock Fest" ще гостуват в България за пръв път. Очакваш ли, че по този начин ще "повлечете крак" и това нещо ще започне да се случва все по-често у нас?

    Ние винаги сме се старали в България да идват групи, които до този момент не са гостували у нас. И ако трябва да сме честни, Каварна е с една доста сериозна традиция в това отношение. Там са свирили дори и имена, които изобщо не са стъпвали в София. Това абсолютно винаги е било наше желание - да заявяваме банди, които все още не са идвали в България. Или такива групи, които в София по една или друга причина не са успели да направят хубав концерт. Ние гледаме да им предоставим възможно най-добрите условия, а те от своя страна да направят един добър и запомнящ се от феновете концерт.

    А и не сме в позицията на големите фестивали, които могат да си позволят 30-40 процента от групите да се повтарят почти всяка година. Говоря за фестивали като "Sweden Rock fest" и "Wacken Open Air". Най-добре е да се заявяват нови имена. И като казвам "нови", имам предвид и двете значения на думата. Първо, като ново поколение банди, и второ, като групи, които никога до момента не са идвали тук. Като гледам каква е и реакцията на феновете в интернет, виждам, че сме на прав път.

  • Всеки път задаваме този въпрос - каква посещаемост очакваш на фестивала с тези групи?

    Никой не знае. Може да са 2000 души на ден. Може и да са 1000. Може и да са 6000. А може и да са 8000. Абсолютно никой не може да предвиди това нещо. Още повече пък тази година.

  • Как вървят към момента резервациите на легловата база в Каварна? Предполагам, че имаш такава информация.

    Всичко е вече резервирано. И то още от деня, в който обявихме датите, на които ще се проведе фестивалът (20 януари - бел. ред.). В момента свободни места няма. Тук-там някоя и друга квартира може и да е свободна. Къмпингът, разбира се, също остава като опция.

  • Самите вие казахте, че се очаква обявяването на още няколко имена, които ще вземат участие в "Kavarna Rock Fest". Дали пък сега няма да ни кажеш някое от тях?

    Вероятно ще обявим още едно име за втория и едно за третия ден. Няма смисъл сега да ги казвам, по-добре е да ги обявим, когато всичко е сигурно и преговорите са финализирани. Само ще ви кажа, че не са хедлайнери. С обявяването на хедлайнерската част приключихме.

  • Как стои въпросът със "сайнинг сешъните" тази година? Споменахте, че ще го има. Кои от групите, обявени до момента, са потвърдили, че ще се срещнат със своите фенове?

    За момента всички групи, които ще откриват концертите във всеки от трите дена, са потвърдили. В момента водим разговори и с останалите участници, като предполагам, че и те ще го направят. Миналата година успяхме да договорим сайнинг сешъни с всички участници, вероятно и тази година ще е така.

  • Знаем, че на фестивала в Каварна идват много семейства със своите деца. Вие пускате децата, които са до 7-годишна възраст, безплатно на стадиона. А предвиждате ли тази година продажбата на тъй наречените "семейни билети"?

    Темата със семейните билети, която се появи при един-два промоутъра, за мен е абсолютно погрешна. Какво означава семеен билет? Веднага ще започнат въпросите: "А чичото може ли да дойде? Той също е от семейството. А братовчедът?" Всичко това е семейство. Не искаме да се занимаваме с подобни неща. Много се злоупотребява с тях и за това сме решили да ги избягваме.

  • Скоро ви предстои голям концерт в София. На една сцена ще излязат Cinderella и Mr. Big. Какво да очакват феновете от този концерт?

    Да очакват един истински, фенски концерт. От една страна - защото Mr. Big имат твърда фенска маса. Хора, които слушат само тях и подобните на тях групи. Допирателната на тези фенове с почитателите на Cinderella е много малка, но съм сигурен, че те ще изгледат и другата група с любопитство. От другата страна ще имаме и българските глем-рок фенове. А най-хубавото е, че и двете групи ще изсвирят пълните си сетове. Всяка от тях ще бъде на сцената по около два часа. Знаете какво представляват Mr. Big, когато са на сцената - това е все едно да си на урок по музика. А след тях ще видим и Cinderella, които са малко по-малки като име от Motley Crue в глем-рока. Така че, аз лично очаквам да има доста веселба по време на сета на Cinderella и доста тишина по време на изпълнението на Mr. Big, ха-ха-ха!

  • Покрай организирането на този концерт се случиха доста интересни неща. Вие поканихте Mr. Big, а МОЕ - Cinderella. Датата и мястото обаче бяха едни и същи - зала "Христо Ботев". И вие, и МОЕ твърдяхте, че имате договореност със залата. В крайна сметка, след около седмица разправии, концертът стана общ, в зала "Фестивална", а организатори се оказахте само вие. Какво всъщност се случи?

    Първо искам да уточня нещо. Разправии не е имало. Що се отнася до ситуацията, то сега ще се опитам да ви обясня какво се случи.

    Да, ние заявихме концерт на Mr. Big. Да, ние отидохме при управата на зала "Христо Ботев" и им казахме, че искаме да наемем залата за въпросната дата, като поискахме от тях да ни дадат възлагателно писмо. Такава е практиката по принцип. Бих искал също така да кажа, че доста по-рано от този момент имаше учтиво запитване към нас дали бихме искали да направим концерт на Cinderella, като това се случи още на 7-и или 8-и януари. В момента, в който ни уведомиха каква би била цената за един такъв концерт, на мен ми стана ясно, че тя е изключително висока за нас. И съответно отговорихме, че при тази цена ние не желаем да направим концерта. Тя бе твърде голяма и нашите разчети между приходи и разходи не излизаха. В този момент нашата фирма приключи преговорите с агента на Cinderella.

    "Most of Evil Music" в лицето на Гани Куршумов също са преговаряли за тази група и са стигнали до договорка. Тук веднага искам да подчертая, че това е една голяма грешка на мениджмънта на двете групи, който е общ. Защото той не предупреждава нас, които имаме договореност за концерт на Mr. Big, че на същата дата, отново в София, те договарят втори концерт на друга група. Не предупреждават и "Most of Evil Music", че имат договорен концерт с нас. Вероятно след това от "Most of Evil Music" са отишли да резервират "Христо Ботев" - няма как да твърдя неща, които не съм видял. Но видях нещо друго, което не е случайно, а именно, че на сайта на Cinderella първо се появи зала "Универсиада" като място за концерта им в София. И в този момент ние си казахме, че нищо не може да се направи по въпроса и че ще има два концерта, на една и съща дата, в две отделни зали. "Loud Concerts" си организира единия, "Most of Evil Music" - другия. И изведнъж, един ден преди ние официално да обявим концерта на Mr. Big, се появява новината, че Cinderella ще свирят в зала "Христо Ботев". Пак повтарям - в случая нито ние сме виновни, нито "Most of Evil Music". Не е имало никакви разправии между нас.

    В този момент съвсем естествено ние вдигнахме телефона, обадихме се на управата на зала "Христо Ботев" и попитахме какво се случва. На което от там ни отговориха: "Ще решим проблема в понеделник". Ние им казахме, че това не ни устройва, защото сме в извънредна ситуация - двама промоутъри обявяват два различни концерта за една и съща дата и за една и съща зала! А и двамата промоутъри имат уверение от залата, че им е дадена на тях. Изрично подчертавам - уверение, а не договор. Договор нямаше никой - нито ние, нито "Most of Evil Music".

    Започнаха преговори между двамата промоутъри и залата, в търсене на някакво решение, което да удовлетворява всички ни. Тогава Гани излезе с идеята да направим общ концерт. Аз, разбира се, нямах нищо против. А и защо да имам? Единственото нещо, което в такъв случай трябваше да се реши, е как да бъдат структурирани финансите. Кой какво е дал или ще дава и съответно кой какво ще взима. Да се получи един общ бюджет и накрая всеки да е доволен. А как ще бъде обявен един концерт - това е най-лесното.

    Казах на Гани да ми даде един ден, в който да помисля какво и как да стане. Трябваше, разбира се, да говоря и с моя агент (защото мениджмънтът на групите е общ, но под него агентите са различни). При всички случаи аз трябваше да попитам агента си дали има нещо против да направим концерта общ, да го преместим в по-голяма зала и т.н. Тук обаче се получи нещо съвсем неочаквано. Без да искам по какъвто и да е било начин да обиждам "Most of Evil Music", мениджърът на двете групи ми казва: "Това не сте ми дали, онова не сте ми дали...". Директно им казах, че какво до този момент са договаряли за Cinderella и какво са получили, няма общо с мен. Мен ме интересуваше можеше ли след цялата тази каша да оправим нещата.

    В един момент (и тук говоря съвсем сериозно, защото това са факти, които мога веднага да ги извадя от кореспонденцията си с мениджърите и да ги покажа на който се интересува) на мен ми се каза следното: "Мениджмънтът реши, че Cinderella се дава на вас". Аз от своя страна им отговорих, че Cinderella не може да се дава на мен при условията, които са договорени с другия промоутър, защото аз тези условия веднъж вече ги бях отказал още през месец януари. Казах, че ако намалят сумите, които искат - аз съм ОК. В същия момент се обадих на Гани и му обясних, че нещата не са добри за него. Предложих му и му казах, че нямам абсолютно нищо против и ще направя така, че мениджърите да нямат никакво негативно отношение към неговата фирма и ще го впиша като съорганизатор. Въпреки че те не искат, аз бях готов да го направя и му го съобщих.

    На това мое предложение той реагира по доста лош начин. Каза, че му взимам концерта на Cinderella. Което по никакъв начин не е вярно - ако исках да правя концерт на Cinderella, щях да го заявя още през януари месец. Просто това беше положението в онзи момент. Бях поставен в ситуация организирайки Mr. Big, да направя и Cinderella. Пак го попитах дали е съгласен с този вариант. Той не се съгласи. Каза, че две години се опитва да организира концерт на Cinderella и не би се разделил с него. От този момент нататък аз нямах никакъв друг избор, освен да обявя вече общия концерт като организиран само от нашата фирма. Това е цялата история. Аз пред себе си съм с чиста съвест - направих всичко, което беше възможно. Ако Гани се беше съгласил, концертът щеше да бъде обявен с двама организатори. Аз съм на принципа, че колкото по-малко конфронтации имаш, толкова по-добре ти върви бизнесът. И се постарах да направя нещата така, че да са доволни всички. Не се получи.

    Много обстойно разказах цялата създала се ситуация, но това са фактите. Гани е в правото си да каже нещо различно.

  • Не смяташ ли, че пазарът на концерти у нас напоследък става свръх пренаситен? Това няма ли в крайна сметка да изиграе лоша шега на вас, промоутърите?

    "Свръх пренаситен" е много меко казано. Ти го казваш във възможно най-леката му форма. За мен пазарът на концерти у нас е удавен. Това, което се случва, е пълно малоумие. Ако искаш ме цитирай дословно. И всички участваме в това малоумие. Включително и аз.

    Но ако се предам, означава, че трябва да спра да се занимавам с тази дейност. Вероятно и логиката на другите промоутъри е същата. Аз не мога да си позволя подобно нещо. Прекалено много труд и време съм инвестирал в тази работа. А и не малко пари. Не мога да си позволя подобно действие от бизнес гледна точка, а и от гледна точка на хората, с които работя.

    Факт е обаче, че в момента се правят много неразумни неща. И всички ще закъсаме в един момент. Надявам се аз все пак да мога да си подам главата, когато нещата станат наистина лоши. Ще има, разбира се, и такива, които няма да могат да изплуват.

  • Логично е при подобна ситуация да започнат да изчезват промоутърски фирми.

    Да, може би и това ще се случи. Три-четири фирми няма да изчезнат. Защото на някои от тях финансирането им е от чужбина. Други пък просто действат по-разумно. Надявам се ние да сме от тях. Аз винаги гледам да не влизам в прекалени рискове, които могат да направят така, че с един провален концерт да фалираш. Но действително ще има хора, които доста ще загазят.

    И лудницата тепърва идва пак, защото виждам какво се готви за ноември месец. Там ще има много недомислени истории. А и понеже ние, промоутърите, не комуникираме един с друг, никой не знае какво ще се обяви тепърва. Ноември месец няма да се сравнява дори с юни. Тогава ще има около седем концерта в рамките на две-три седмици и то всичките ще бъдат насочени към една и съща таргет група фенове. И накрая ще се получи така, че публиката ще се разпредели по 500 човека на концерт.

  • Това означава, че всичките тези концерти ще са на загуба, нали?

    Зависи как си си договарял групите и как си водиш разходите. Но нека се върнем към началото на въпроса ти - невероятна глупост се случва в момента в България, факт! И искам да ти кажа, че това не е само у нас. В Сърбия и Румъния положението е същото. А това в момента са най-бедните държави в Европа. Тепърва ще има концерти, които ще бъдат отменяни. Няма как да е иначе. България е малка държава - не може това население да плати всичките тези билети.

    Гледам и себе си като фен - как да платиш билет за Joe Cocker, Roxette, Sting, Cinderella / Mr. Big, "Sonisphere festival", "Elevation festival", "Sofia Rocks", "Kavarna Rock Fest", "Spirit of Burgas"... Това са около десет сериозни събития. Амбициите на организаторите в Разлог са огромни. Всеки тръгна с някакви грешни очаквания. Затова си мисля, че някои хора или работят с пари, които не са техни, или работят със собствени средства, но абсолютно нищо не разбират от този бизнес. Това е реалното положение у нас. И в края на август ще видим резултатите от всичките концерти и фестивали. Ще има много навъсени хора. Имам предвид промоутъри.

  • В кръга на шегата - ако не друго, то поне ще има храна за медиите.

    Храна за медиите дано да няма. Защото ако има, това ще се върне като бумеранг и към онези промоутъри, които си вършат работата разумно. Защо аз да нося някакъв негатив за това, че на даден фестивал е имало 5000 вместо 50 000 души публика? Какво общо имам аз с това? Това, което се случва, не е хубаво за никого.

  • Миналата година си поговорихме за новата многофункционална зала в София. Съвсем скоро предстои откриване. Ходил ли си напоследък да я огледаш? Какво е мнението ти - ще има ли София в крайна сметка една модерна, европейска зала, в която ще се провеждат освен спортни събития и качествени концерти?

    Скоро не съм ходил там. За последно бях през месец март, защото по това време имахме запитване за един концерт, който искахме да организираме в тази зала есента. За жалост целият график на изпълнителя се промени и плановете ни пропаднаха.

    Залата е вече завършена. Пригодена е така, че да може да поеме сериозни продукции. Технически погледнато нещата са добри. Безпроблемно могат да влизат тирове и всякаква техника вътре. Остава да се доуточни какво може да се окачва на покрива на тази зала. Това е изключително важен момент, що се касае до концертите. За всеки един промоутър, който иска да влезне там и да направи концерт, този въпрос трябва да е изяснен. Но към момента все още не е.

    Засега от страна на залата към промоутърите не е дадена техническата информация относно това какво, колко и къде може да се окачва на тавана. Но този проблем не е само у нас. Така е било и след построяването на залите в Белград и Загреб. До момента в който в някоя арена не дойдат сериозни хора, които се занимават с правенето на мащабни продукции, и не кажат: "Дайте да видим чертежите. Да, тук може да се окачва това и това", нещата няма да са ясни. И такива хора ще дойдат и ще свършат тази работа, това е повече от ясно. Няма как да е иначе, защото залата не може да се издържа само със спорт. Това е ясно на всички. Няма такъв спорт у нас, който да може да пълни нашата арена регулярно. Да, ще влязат вътре примерно "Световна лига по волейбол" и други подобни събития, но това определено не стига. Годишните разходи по поддръжката на една такава зала са огромни. Според мен минималната бройка на събитията (спорт, концерти, изложения и т.н.), които годишно трябва да се случват в новата зала, за да може тя да се издържа, е 100. Така че от сега мога да кажа, че там концерти ще се провеждат. Нещата са направени качествено и за България това ще е една перла.

  • Планира ли "Loud Concerts" да провежда концерти в тази зала през 2011-а? И изобщо какво могат феновете да очакват от вас до края на тази година, освен досега обявеното?

    Както вече казах, предвиждахме концерт в новата зала, но за съжаление той няма да се случи. По отношение на това, какво предстои за нас - никой не знае. В тази ситуация, в която се намира България и този бизнес, едва ли някой може да каже нещо със сигурност. Имаме потвърдени неща за септември, ноември и декември месец, които ще бъдат не в новата зала, а в останалите използваеми зали в столицата. Събитията ще бъдат в рок и метъл стилистиката и ще ги обявим когато му дойде времето. С други думи - ще наситим пазара на концерти още повече, ха-ха-ха!