CINDERELLA - "Authorized Bootleg: Live / Tokyo Dome - Tokyo, Japan, Dec. 31 1990"

2009, Island Def Jam Music Group

Не се подлъгвайте от думата "bootleg"! Имаме си работа с убийствено качествен и професионално увековечен концертен запис от изпълнение на живо на една от най-знаковите американски рок групи от края на 80-те години на ХХ век. Група, радвала се на небивала популярност в споменатия период наравно с колегите си от Guns N' Roses, Motley Crue, Great White, Poison, LA Guns и още неколцина богопомазани, повечето от които потънаха в небитието след бума на грънджа в началото на 90-те... Да, същата нерадостна участ сполетя и главните герои в повествованието ни, но сега, след като и "лошият гръндж", и последвалите го половин дузина "алтернативни" и други "ню" стилове отидоха по дяволите, като че ли е идеалният момент да си припомним доброто старо време.
   Както личи и от заглавието на диска, съдържанието му е записано в столицата на Япония през последната вечер на 1990 г., т.е. в момент, в който Cinderella са на върха. Квартетът е издал хитовия си албум "Heartbreak Station" едва няколко месеца по-рано - не случайно просмуканите ту с класически рокенрол, ту с кънтри влияния перли от него, намерили място в разгледаната тук ретроспекция, са цели седем. Включени са и четири от по-блусарските забежки от предшественика му "Long Cold Winter" (1988), както и шест (глем) метъл гранати от дебюта "Night Songs" (1986).
   По-конкретно, и откриващата шоуто звукова фурия "The More Things Change", и рок колосите "Sick for the Cure", "Make Your Own Way", "Somebody Save Me" и "Push, Push", и сърцераздирателните балади "Heartbreak Station", "Nobody's Fool" и "Don't Know What You Got (Till It's Gone)", и финалните броненосци "Gypsy Road" и "Shake Me", и игривият бис "Shelter Me" звучат просто... разпукващо, разцепващо, мивкокъртещо, оргазмично... Наречете го както искате - смисълът е ясен. Вярно, вледеняващата "Night Songs" може и да е излязла малко по-топла, отколкото в студийния си вариант, а изпълнението на "Bad Seamstress Blues/Fallin' Apart at the Seams" да не е крайно сработено, но пък последвалата го кулминация в концерта под формата на 9-минутния фънки рок бисер "Love's Got Me Doin' Time" компенсира всеки един от споменатите дребни недостатъци - кеф ти витиеват сакс, кеф ти сочен дамски бекинг-хор, кеф ти соло на барабани, кеф ти смазващо добро настроение, лъхащо от всеки акорд... кеф ти и някоя и друга микрофония, но пък какво би било едно 100-процентово изпълнение на живо без тях!
   Казано в обобщен вид, "Authorized Bootleg..." съдържа кристално чист подбор на най, ама наистина най-добрите песни от "златния век" на Cinderella, т.е. периода 1986-1990 г. Добавете и кристално чистия звук - и на публиката, и на групата. Вземете под внимание и кристално чистото изпълнение на сета - брайънджонсънските вокали на Tom Keifer все така се извисяват над всичко, водени в продължение на близо 80 минути от стегнатата ритъм секция на Eric Brittingham (бас) и Fred Coury (ударни), а класическите блус, рок и кънтри китарни постановки на Jeff LaBar доминират целия инструментален пейзаж, епизодично разведрявани от хамъндоргановите ваяния на стоящия в сянка неофициален пети член на групата - клавиристът Rick Criniti. Изобщо, налице е един прекрасен концертен албум на Cinderella, подходящ и за заклетите фенове на групата, и за меломани, за които музиката на квартета е напълно непозната, но биха искали да поправят тази грешка, започвайки с една блестяща представителна извадка от творчеството им.


111111111o

Envy