Сдружението на промоутърите в България отговаря на обвинения на "Музикаутор" за неплатени отчисления

4 авг 2016, 12:27 ч. 2492 / 9 12
пред./следв.

   На 2 юли в-к "Телеграф" публикува интервю с директора на дружеството за колективно управление на авторски права "Музикаутор" Иван Димитров. Материалът е със заглавие "Втора година чакаме парите за Аеросмит и Мейдън". Г-н Димитров коментира, че се водят дела срещу промоутъри за неизплатени отчисления от концерти за авторски права. Посочени са също шоута на DREAM THEATER, ROXETTE, JUDAS PRIEST и WHITESNAKE, за които има сключени договори, но от "Музикаутор" се оплакват, че още не са получили очакваните суми.

   Интервюто провокира отговор от Сдружение "Сцена Музика" - браншовата организация на промоутърите в България. "Сцена Музика" изпращат своя отговор до редакцията на "Телеграф" и с изненада установяват, че той е публикуван в съкратен и променен вид на не особено видимо място във вестника, докато интервюто с Иван Димитров е на цяла страница. Прилагаме фотокопие на публикацията, както и текста на оригиналния отговор. Очаквайте скоро и обширно интервю с представител на Сдружение "Сцена Музика", от което ще разберете повече за споровете между промоутърите и "чакащите парите си за концертите" на AEROSMITH и IRON MAIDEN "Музикаутор".

   Сдружение "Сцена Музика" е единствената легитимна организация, която представлява и защитава правата и интересите на организаторите на концерти и други свързани с музика културни събития в България. Нейни членове са: "Sofia Music Enterprises", "Balkan Entertainment Company", "Loud Concerts", "Cantus Firmus", "Joker Media", "Бохемия Фестивалс", "BGTSC", "Котън Рекърдс", "БГ Саунд стейдж", "Джаз Плюс", "M.E. Music" и много други, които представляват значителна част от пазарния дял в бранша.

 

   Оригиналният отговор:

В броя си от 2 юли т.г. вестник „Телеграф“ публикува обширно интервю с директора на „ Музикаутор“ Иван Димитров под заглавие „Втора година чакаме парите за Аеросмит и Мейдън“. Като оставим настрана самодоволния тон на г-н Димитров, читателят може да си помисли, че ние, организаторите на концерти в България сме единствените, които разваляме идиличната музикална картина в страната. Обвинени сме публично в неспазване на закона, поради ненавременно плащане на Музикаутор.

А истината е, че повече от две години и половина нашето Сдружение „Сцена Музика”, което осигурява над 90% от пазара на музика по време на концерти у нас, се опитва да сключи споразумение с „Музикаутор” за да се уредят справедливо всички проблеми в бранша натрупани от 2013 година до ден днешен. Крайно време е да се приеме и нова, адекватна на икономическата ситуация в страната тарифа за изплащане на авторски възнаграждения, където участието на браншовата ни организация е задължително според ЗАПСП. Сдружение „Сцена Музика” е регистрирано и признато от Министерството на културата и от Българската търговско промишлена палата, но не и от „Музикаутор”, които продължават да се държат арогантно, и като монополист да се изживявяват като Министерство на музиката в България.

Израз на това тяхно високомерие и всепозволеност са и напъните им да се занимават с това, което не им е работа. От раздаването на пари за различни фондове и нови проекти следва, че „Музикаутор” не разпределя всички събрани от различните видове използване на музика авторски възнаграждения или че събираните от тях средства за самото дружество са много повече, отколкото е необходимо за издръжката му. Защо сега при широко афишираната в последните 2 години почти 100% повишена събираемост се резпределят почти същите авторски възнаграждения както при по ниската събираемост до преди 2-3 години? Къде отиват събраните пари от непотърсени възнаграждения? Къде отиват събраните и неразпределени поради липса на информация в базата данни милиони левове за неоткрити автори? Имат ли въобще представа в „Музикаутор” защо се бавят плащанията за авторски възнаграждения от концерти?

Логичен е и въпроса, какво се крие зад кориците на добре оформения подкрепен с много прекрасни графики, годишен отчет на „Музикаутор” и въобще какво се случва с една част от парите предназначени за авторски възнаграждения на български и чужди автори?

Въпросите, които обществото и държавата следва да зададат на самозабравилото се дружество „Музикаутор” са много. Надяваме се, че те ще бъдат повдигнати съвсем скоро и Сдружение „Сцена Музика”, както подобава, ще участва в дискусията за споменатия вече вид използване на музика.


Сдружение „Сцена Музика” е представителна организация на ползватели по смисъла на чл. 40е, ал.5 от ЗАПСП създадена през 2013 година, регистрирана по ф.д. № 515/2013 година, 1 състав, СГС вписана в единния търговски регистър на БТПП с решение № 0000166785/04.10.2013 г. като браншова организация. С писмо входящ номер 62-00-413/16.10.2013 г. сме уведомили Министъра на културата, както и с писмо входящ номер 466/18.10.2013 г. сме уведомили и ръководството на СНЦ „Музикаутор”.

 

   Публикацията в "Телеграф":


   Част от публиката на концерта на AEROSMITH в София:

audience



Коментари   (12)

Име или псевдоним:


Коментар (на кирилица):


Бай Онзи 27.09.2016 17:09:45 отговори + 1 0
Тия нещастници искат близо 5 хиляди лева за неработещи заведение от 2001 година Таксите са начислени и за 2016 г
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

McVicar 9.08.2016 12:48:33 отговори + 2 0
Аз сигурно съм много прост, който разбира да ме светне. Значи от музикаутор събират едни пари от организаторите на концерти , за авторски права, това означава ли, че чакат пари от СМЕ, за организирането на концерта на Аеросмит, за да платят на Аеросмит авторските права, или бъркам нещо...?:-))) Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Marv 7.08.2016 11:09:43 отговори + 4 0
Те, накрая, като вкарат Музикаутор в НАП, ще видите кое е законно и кое не )))) Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Дедо Гого 6.08.2016 03:07:10 отговори + 8 0
Ами то и хората, работили на Мейдън и на всички концерти след това , си чакаме парите от С.М.Е. , ама нас не ни бръснат за сливи............................За разлика от Мюзик аутор,ни е се ИЗГЪРБИХМЕ от бачкане. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

птеродактил с ориз 5.08.2016 10:41:54 отговори + 13 1
Такааа, да съм на мястото на промоутърите директно завеждам дело срещу Музикаутор за клевета и злоупотреба с господстващо положение. Ако трябва, отнасям въпроса и до международно ниво.
Тия ояли и оляли се некадърници от Музикаутор друго не заслужават.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.


Язе 5.08.2016 00:07:20 отговори + 11 1
Музикаутор определено са лапачи, прави са промоутърите без съмнение.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Стефанов 4.08.2016 16:26:00 отговори + 24 0
"Значителна част..."? Че то това са всички големи промоутъри.
Както и да е, нататък. Какво пише в "Телеграф" не го интересува никой нормален, сериозен човек. Оставете собственика настрана, това пошло клюкарско нещо и за тоалетна хартия не става. Дезинформацията и манипулирането на мнение (то като че е едно и също, може би?) е *подсъдимо*. Ама надявай се на някакво правосъдие в България....
"Музикаутор" може да искат нещо, но какво предлагат в замяна? Имам някакви смътни спомени, че преди няколко години за малко да забранят концерта на Андреа Бочели (ст. Българска Армия или Арена Армеец), защото... не са били платени авторските права. Той, Бочели -> на живо -> длъжен да плаща на някакво измислено българско дружество, за да изпълнява собствените си песни...

Промоутърите и техните съдружници се занимават изцяло с концертната дейност, включително финансовата. Ако концерта пропадне, пак промоутърите и сие го отнасят. Това е чист рекет от страна на една безгласна буква, която се мисли за азбука. Реалиста спомена нещо за брокерите и го подкрепям, разбира се, но дори те, брокерите, най-малкото лениво цъкат с мишката насам-натам из интернет, та да намерят потенциален купувач; по-сериозните дори използват и краката си. Отделно това за радиоприемниците и аз си го спомням. Значи така - заведението е мое (или аз плащам наема), радиоприемника също аз съм го купил (може да не е 2000 лв., ама не е и джобен формат HUAWEI от всичко по левче), *нямам никакъв контрол над съдържанието на избраната радиостанция* (след всяка прилична песен трябва да се примиря с поне 20 "пълнежа")... обаче съм длъжен да плащам на съмнителни лица, де ни слънце ги видяло, ни огряло? Същите лица, за които дори нямам информация дали наистина държат някакви права над чуждата (да се чете от чужбина) музика? Ами... нека дойдат.

Може да не пращя от ум, но поне имам вродено чувство за законно и незаконно. Извинявам се на всички за странната тирада, но такива (попълнете подходящата дума) ме изкарват от релси по начин, какъвто дори евтиното тролене на елека/проповедите на терлика не могат. А последните двама поне ги уважавам достатъчно, че да не влизам в безсмислени спорове с тях.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

даскал 4.08.2016 17:02:46 + 15 0
Вярно - и това е интересен момент -
Музикаутор събират пари веднъж от радио станциите, че излъчват музика.
Втори път - от заведения и магазини, че слушат тази музика.
И накрая къде отиват тези пари - никой не знае.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Реалист 4.08.2016 15:01:25 отговори + 31 0
"Музикаутор" са едни паразитни отрепки, които подобно на други паразити тип брокерите на недвижими имоти, взимат пари за нищо. Ползата от тях е нулева и малък брой натегачи се облагодетелстват със сериозни суми благодарение на лобиски закони прокарани за тях.
"Музикаутор" скубят дори най-малкия бизнес, например квартални кафенета, че имали в 1 телевизор или едно радио. Този телевизор/радио излъчвал музика (дори в рекламите имало музика), която е с авторски права. Затова кварталното кафене трябва да плаща годишна такса на "Музикаутор".
Това са хиляди или може би милиони левове за нищо. Води се, че с тях се плаща на нови, млади таланти, за да се развиват. Сами се сещате какъв процент се дава за това и по-важното за КОИ "таланти".
Да им приседнат тези пари взети с рекет!
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

даскал 4.08.2016 14:07:23 отговори + 33 2
Ама само как звучи "Втора година чакаме парите за Аеросмит и Мейдън". По-точно "Втора година СИ чакаме парите за Аеросмит и Мейдън".
Аеросмит и Мейдън дойдоха, пяха и си заминаха доволни и предоволни. Феновете и те са доволни.
А някакви там паразити "си чакат парите".
Брус Дикинсън и Стивън Тайлър не си ги чакат, защото са си ги получили, но пазаритите си ги чакат.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Marv 4.08.2016 14:04:46 отговори + 14 5
Може Сдружение "Сцена Музика" да са си прави, ама с такъв махленски официален отгoвор по-скоро си вредят. Може ли в едно и също време да кажеш, че някои е идиот и в същото време да се оплакваш, че не можеш да се разбереш с него? Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.


Филипов 4.08.2016 13:17:39 отговори + 33 1
Ей, кога тази паразитираща рекетираща пасмина ще бъде наритана?
Да припоня че се почна преди десетина години, откакто в Ростов осъдиха Deep Purple че са пели собствените си песни без да платят авторските на рекетьорите. Между другото са осъдили и някъкъв хор на ветераните че са пели без да им платят песни от втората световна война. Та и тези сега - да не са автори на нещо че да искат от Aerosmith, Judas Priest, Dream Theater, Roxette, Whitesnake?

Бяха прокарали и някаква лобистка поправка в закона за да не допускат конкуренция. Оная същата овца, която прекара другия лобизъм хората да не могат да си варят ракията.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

▲ Горе

WeRock.bg не носи отговорност за мненията към новините на този сайт.

Забранено е: писането на български език с букви от латинската азбука; писането на коментари, съдържащи груби обидни изрази, независимо срещу кого са насочени; писането на коментари от един и същи потребител, но с различни имена с цел манипулация; писането на конфликтни, провокативни, нецензурни и др. подобни коментари; писането на коментари, представляващи явна или скрита реклама.

WeRock.bg си запазва правото да заличава и всякакви други коментари, които прецени като некоректни или ненужни.

ВАЖНО: Коментарите НЕ са начин за контакт с WeRock.bg. Ако имате въпроси към нас, пишете на имейл адресите, посочени в "Контакти".